اگر سوال شما هم این است که چرا باید کفش چرم بخریم و از این نوع کفش ها استفاده کنیم ، ما امروز با چندین دلیل محکم و قاطع به شما خواهیم گفت که چرا باید از کفش های چرمی استفاده کنیم  !

کفش های چرمی از گذشته طرفداران بسیاری داشته اند اما دایره استفاده از انها کمتر بوده است که دلایل مختلفی دارد . کفش های چرمی اگر از جنس مرغوب و مناسب تهیه شوند مطمئنا نه تنها زیبایی و کارایی خود را خواهند داشت بلکه تاثیر مستقیم بر سلامت پا و بدن خواهد داشت .

کفش های چرمی به دلیل جنس خاص خود همواره تبادل ها را بین داخل و خارج از کفش برقرار می کنند و این یک مزیت بسیار مهم است . کفش هایی که جنس پلاستیکی دارند مانع ورود هوا به داخل پا می شوند و در نتیجه عرق کردن ، بو گرفتن و خطرات وارد بر پوست پا و بیماری های قارچی را در پی خواهد داشت .

محصولات کفش چرم

کفش های چرم به دلیل انعطاف مناسب خود فشار کل بدن را در تمام بخش پا تقسیم می کنند و مانع از فشار بر یک نقطه مثل پاشنه کفش می شوند . هرچقدر ارتفاع و پاشنه کفش مناسب باشد راحتی پا و قدم برداشتن با ان مناسب تر است .

انعطاف کفش چرم بسیار بالاست . برای مثال در کفش های پلاستیکی اگر دهانه کفش باریک باشد انگشتان پا در جمع می شود . نتیجه این کار فشار وارد بر نوک پا است که در این حالت اکثر وزن بدن به قسمت جلو کفش وارد خواهد شد و نتیجه آن کمر درد شدید و بدتر از آن تغییر حالت انگشتان است که بسیار هم محرض می باشد .

به همین دلیل کفش های چرمی با انعطاف بسیار بالایی که دارند مانع این کار شده و با خاصیت ارتجاعی بعد از مدت بسیار کوتاهی متناسب با پا سایز خواهند گرفت .

البته لازم به ذکر ست که تغییر در فرم انگشتان پا غیر قابل برگشت است و فرد بعد از ان محبور به پوشیدن کفش های سفارشی می باشد .

بیشتر درد های کمری ریشه در همین استفاده از کفش های نامناسب دارند و متاسفانه بسیاری از کفش هایی که در بازار هستند به دلیل عدم قرار گیری وضعیت مناسب پا و ارتفاع نامناسب کفش و پاشنه مناسب برای سلامتی نیستند . جنس کفش موضوع اول و نحوه ساخت ان هم موضوع دوم است .

کفش های چرمی عمدتا بسیار راحت هستند . همانطور که گفته شد انتقال جریان هوا بین پا و فضای خارج کفش همواره برقرار است پس بهتر است هنگام پوشیدن کفش از جوراب های نخی استفاده شود تا این عمل هرچه بهتر صورت گیرد .

آیا کفش های چرمی بعد از مدتی گشاد می شوند ؟

برخی از افراد و البته اکثریت افراد بر این باور هستند که کفش هایی که برای پا تنگ هستند بعد از مدتی در پا جا باز خواهند کرد و با پا متناسب خواهند شد . این تغییرات به میزان بسیار بسیار اندک است و اینقدری نیست که بتوان با درنظر گرفتن اینکه تمام اذیت های کفش بعد از یک هفته تمام خواهد شد کفش تنگ خریداری نمود .

کفش های چرم همانطور که گفته شد دارای انعطاف هستند ، اما این انعطاف به این معنی نیست که کفش چرمی بعد از مدتی به شدت در پا جا باز خواهد کرد و از ظاهر خواهد افتاد . در حالی که نه تنها کفش های چرمی بلکه تمامی کفش ها هرگز دقیقا به اندازه پای شما جا باز نمی کنند و این تغییر بسیار ناچیز است .

پس این موضوع که کفش تنگ بعد از یک هفته در پا جاز باز خواهد کرد درست نیست و از خرید کفش های تنگ خودداری کنید . البته همواره به یاد داشته باشید که سایز کفش هم فقط یک عدد است و نمی توان همواره با استناد به این عدد کفش خریداری نمود .

گاها مشاهده می شود که شماره کفش ها با یکدیگر متفاوت است  اندازه پای شما در کفش کالج 41 و در کفش مجلسی 44 است به همین دلیل استناد به یک عدد برای خرید کفش و تنظیم آن با سایز پا درست نیست .

همانطور که قبلا هم گفته شده پاها در هنگام عصر مقداری ورم دارند و بهترین زمان برای خرید کفش عصر هنگام می باشد . حتما چه در موقع خرید کفش چرمی و چه سایر کفش ها حتما کفش را به پا کرده و چند قدمی با آن داخل مغازه بچرخید تا از مناسب بودن ان اطمینان حاصل کنید .

کفش های چرمی نسبت به نمونه های غیر چرم قیمت مناسبی دارند این حرف از اینجاست که ماندگاری کفش های چرم در مقابل هزینه ای که برای خرید ان پرداخت می شود بسیار قابل قبول است و در صورت نگهداری مناسب از ان می توان چندین سال با همان فرم قبلی کفش از ان استفاده کرد .

زیره کفش های چرمی بسیار مناسب هستند . سلامت پا در انها تضمین می شود و همچنین با اینکار شما بهترین نوع کفش را به پاهای خود هدیه کرده اید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هشت =